Zoekmachine marketing activiteiten zijn een belangrijk onderdeel van online en internet marketing. Het is de verzamelterm van twee verschillende manieren om een hoge positie in Google te bereiken. Dit zijn zoekmachine adverteren en zoekmachine optimalisatie (SEO en SEA). Door middel van deze twee toepassingen kun je een goede positie in Google bereiken. Echter zit er wel verschil tussen deze twee. De een is namelijk bedoelt voor de organische resultaten en de andere voor de betaalde advertenties. Deze twee varianten hebben daarnaast nog een aantal verschillen. Ben je hier benieuwd naar? Lees dan zeker nog even verder. Beide varianten van zoekmachine marketing worden hieronder uitgelegd. Een hoge positie in de organische resultatenDe eerste 10 organische resultaten van Google zijn erg waardevol. Dit zijn namelijk de resultaten die worden getoond op de eerste pagina. Wanneer iemand opzoek is naar een antwoord op een vraag, typt deze persoon een term in in de zoekbalk en leest vervolgens alleen de resultaten die op de eerste pagina komen. Wanneer deze persoon op de eerste pagina niet het gewenste resultaat vindt, is de kans groter dat er een nieuwe zoekterm wordt ingevoerd in plaats van dat er wordt gekeken naar de tweede pagina. Adverteren in GoogleIn Google is er de mogelijkheid om de adverteren in de zoekresultaten. Dit is een betaalde mogelijkheden om een goede positie te bereiken op voor jou relevante zoektermen. Het grote voordeel aan deze manier van adverteren is dat je alleen betaalt wanneer iemand daadwerkelijk naar je website toe gaat. Gebeurt dit niet? Dan betaal je ook niets. Je kunt starten met een klein budget, en bepaalt zelf hoe veel je wel of niet wil uitgeven aan het adverteren in Google. Je hebt het helemaal zelf in de hand. |
http://teamnijhuis.com |