Rijden gaat de meeste goed af. Maar sommige manoeuvres zijn altijd wat moeilijker om te doen. Vooral wanneer je rijdt met wat grotere voertuigen. Voertuigen als bestelbussen of campers hebben slecht zicht aan de achterzijde. Dan is het handig om een hulpmiddel te gebruiken. Veel modellen campers en bestelbussen hebben nu een achteruitrijcamera ingebouwd. Veel, maar nog niet allemaal. De camera’s hebben een direct voordeel dat er ermee veel handiger en sneller kan inparkeren. Het inparkeren wordt zelfs in de krapste ruimtes een fluitje van een cent. Daarnaast hebben de camera’s nog een aantal voordelen. Die voordelen zijn: meer zicht bij invoegen op de snelwegen en meer zicht bij het inhalen van andere voertuigen. Zo hebben de camera’s dus meerdere gebruiken waar ze voor u van een meerwaarde kunnen betekenen. Inmiddels zijn er een hele hoop verschillende achteruitrijcamera op de markt. Wilt u zelf een achteruitrijcamera aansluiten? Dan doet u er verstandig aan om u te verdiepen in het scala van mogelijkheden. Een meer recente ontwikkeling op gebied van achteruitrijcamera’s is de draadloze achteruitrijcamera. Deze camera is heel simpel in uw bestelbus of camper aan te brengen. Er is nu vraag naar dit soort installaties. Ook vragen klanten of een bestaand systeem kan worden aangepast om draadloos te werken. Dit gaat is de meeste gevallen wel. Echter wordt een draadloos systeem niet altijd aangeraden. Een draadloos systeem kan namelijk ten alle tijden, dus ook wanneer de installatie hele compleet foutloos is geïnstalleerd, nog steeds last hebben van storingen. De draadloze systemen hebben namelijk last van storingen van buitenaf. Dit probleem is het ergst bij de goedkopere systemen. Er zijn professionele draadloze systemen en deze werken naar behoren. Alsnog is er een voorkeur voor systemen met kabels. Deze hebben veel minder last van storingen. De systemen met kabels hebben enkel last van een storing wanneer er een kabelbreuk is en dit is zeer zeldzaam. Vooral wanneer deze gewoon is geïnstalleerd volgens het protocol. |